שחמט כדרך חיים - דניאל מגן

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו לקבלת הטבות ועדכונים שוטפים

שחמט כדרך חיים

" כשחקן ומורה לשחמט, למדתי מהגדולים ביותר כמה חשוב להתמחות קודם כל עמדות סיום (עמדות שנחשבות לחלק הסופי של המשחק שבדרך נשארים מעט כלים על הלוח) עוד לפני התמחות בעמדות פתיחה ועמדות של אמצע המשחק.

התמחות בסיום המשחק מלמדת אותך איך לבחור את הצבת הכלים שלך כבר במהלך הפתיחה ובאמצע המשחק מתוך ראיית העמדה אליה אתה שואף להגיע.

דרך הלמידה הזו מפתחת אצלך את היצירתיות, את הויז׳ן לקחת עמדה מסובכת עם המון אפשרויות ולאט לאט להפשיט ממנה כלים בדמיון על מנת לראות מה הבחירה שתוביל לסוג עמדת הסיום שאליה אתה שואף להגיע. היו משחקים שבהם רבי אמנים בשחמט חשבו מעל לשעה על מיקום של כלי כזה או אחר רק מתוך מחשבה איפה הוא יהיה יותר טוב בעוד 20-30 מסעים מעכשיו כשנהיה בעמדת סיום מסוימת.

אני כל כך אוהב את מה שאפשר להשליך ממשחק השחמט לחיים, ההתמקדות במטרה, להבין ולמצוא מה היעד הסופי שאליו אנו מכוונים, ואז לבצע בחירה מושכלת שתוביל אותנו לשם. לצד השחמט בקצב הזמן הקלאסי יש גם בליץ, שחמט מהיר, משחק של כמה דקות, שם לא נתעכב שעה על בחירת המיקום לכלי, אבל שם, לאור הניסיון שצברנו בשחמט קלאסי, האינטואציה שלנו תדע לכוון אותנו, כך שגם ברגעים בחיים שצריך החלטה מהירה, דרך החשיבה והלמידה הזו, תפתח אצלנו את הניסיון והאינטואציה שתכוון אותנו להחליט נכון גם תחת לחץ ומצבים לא צפויים. "

נושאים נוספים